Data & Analytics

Betrouwbare data is de voedingsbodem voor performance.

Hoe ziet onze Data & Analytics aanpak er uit?

Onze data & analytics aanpak centreert zich rondom data collectie, analyse, rapportage en activatie.

Data collectie

Data is de ruggengraat van elke online marketingstrategie. De effectiviteit van jouw marketinginspanningen is afhankelijk van de nauwkeurigheid van jouw data collectie. Beslissingen nemen zonder inzicht in de effectiviteit van jouw marketingcampagnes is als rijden met een blinddoek op. Een goede data collectie begint bij het opstellen van de juiste KPI's. Dankzij onze data-experts worden deze KPI's omgezet in een meetplan zodat alle benodigde data zorgvuldig wordt verzameld en gecentraliseerd. Dit vormt de basis voorgrondige analyses en strategische besluitvorming.

Analyse

Na het verzamelen van de data moeten er natuurlijk ook inzichten uit gehaald worden. Bij Bisk zorgen we dat je niet alleen de data inzichtelijk hebt, maar ook waarom er bepaalde conclusies getrokken worden. Niet enkel het over de schutting gooien van data, maar duiding geven. Dat is waar wij voor staan. Zo geven wij bijvoorbeeld antwoord op vragen als:

- Hoe maken klanten gebruik van mijn website?

- Welke delen van onze website presteren het beste qua inhoud?

- Waar komt het websiteverkeer vandaan?

- Welke onderdelen van mijn site converteren het beste?

- Welk type content genereert de meeste omzet?

- Hoe goed past mijn marketingstrategie bij mijn bedrijfsmodel?

- Hoe kan ik on-site date combineren met CRM-data?

Rapportage & visualisatie

Het rapporteren en visualiseren van data vormt ruggengraat van inzichtelijke besluitvorming en effectieve communicatie. Wij zorgen dat complexe informatie gemakkelijk te ontleden en te presenteren is. Met real-time dashboards via Looker Studio, PowerBI of andere visualisatietooling zorgen wij dat je op ieder moment inzicht hebt in de behaalde resultaten en belangrijkste inzichten.

Data activatie

Nadat er data verzameld is en er waardevolle inzichten zijn gegenereerd willen we deze inzichten natuurlijk ook omzetten in actie. Zorg dat de verschillende systemen met elkaar communiceren zodat jouw marketinginspanningen nog doelgerichter worden. We weten precies hoe we jouw doelgroep moeten aanspreken en welke boodschap hen activeert. Zo verhogen we het aantal conversies, beheren we het beschikbare budget efficiënter en zorgen we voor het hoogst mogelijke rendement op jouw marketinginspanningen.