Social Media Advertising

Bereik jouw doelgroep met persoonlijke content via verschillende social media platforms.

Wat is Social Media Advertising?

Social media advertising is het inzetten van betaalde advertenties op verschillende Social Media platforms, zoals Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok en LinkedIn. Via Social Media advertising benader je een zeer specifieke doelgroep met een persoonlijke boodschap. Hiermee vergroot je je merkbekendheid, betrokkenheid en verkeer en conversie op je website.

Onze Social Media Advertising aanpak

Iedere fase van de klantreis is belangrijk. Middels onze Touch-Tell-Sell benadering begeleiden we de klant door de volledige customer journey: van awareness tot transactie.

We beginnen met aandacht-trekkende "touch" advertenties om jouw merkbekendheid te vergroten. Deze richten we op mensen die vallen binnen jouw specifieke doelgroep maar nog niet met jou bekend zijn. We creëren aangepaste doelgroepen op basis van bijvoorbeeld interesses en demografische gegevens.

Bij de "tell" advertenties vertellen we meer over jouw USP's en informeren we de potentiële klant over de waarden die jouw bedrijf creëert. Om jouw bereik verder uit te breiden en nieuwe potentiële klanten aan te trekken maken we gebruik van Look-a-Like Targeting. Op basis van kenmerken van jouw bestaande breiden we je doelgroepen uit en bereiken we nieuwe klanten.

Ten slotte verleiden we de bezoeker tot actie met en gerichte "sell" advertenties, waardoor ze aangezet worden om bij jou te converteren. Met remarketing houden we jouw merk top-of-mind bij jouw doelgroep en begeleiden we ze naar de laatste stap in de klantreis. We maken slim gebruik van de kracht van Facebook, Instagram en LinkedIn om mensen die al eerder met jouw merk in aanraking zijn gekomen opnieuw te bereiken met relevante advertenties. Dit helpt jou om herhaaldelijk de interesse van potentiële klanten te wekken en hen uiteindelijk te overtuigen om te converteren.

Social Media Advertising is dus dé manier om verschillende klanten in de volledige funnel te bereiken en te behouden: een essentieel onderdeel van iedere online markeing mix.